Shipping Policy
Vi sender lagervarer så snart som mulig, som regel en til to virkedager fra bestillingen er mottatt.
Tiden Posten bruker kommer i tillegg. Leveringstid dersom varen ikke er på lager kan være inntil 2-6 uker avhengig av hvilket produkt det er. Ta forbehold om lengre leveringstid i forbindelse med ferier og høytider. Dersom du har Posten sin pakke-app for smarttelefon, ser du i denne hvor pakken er straks den er sendt. I alle tilfeller får du beskjed fra Posten via e-post og/eller SMS når pakken er klar til henting. Det er også mulig å både betale og hente varen direkte fra Ridderhus sitt verksted etter avtale (se kontaktinfo nederst).
Fraktkostnader / uhentede pakker
Ridderhus sender alle pakker som Norgespakke i Posten/Bring. Pakkene har en fastpris på 175,-.
Dersom du ikke henter en pakke du har bestilt innen 14 dager, blir denne returnert til oss. Vi
refunderer da vareprisen til deg minus fraktkostnadene begge veier og et returgebyr på kr. 65,-.
Dette gjelder uansett grunn til at pakken ikke ble hentet. Dersom du er bortreist eller av annen grunn ikke kan hente en pakke, må du avtale med Posten/Bring hvordan det skal løses. Kontaktinformasjon finner du på hentemeldingen eller www.posten.no
Refund Policy
Angrefristloven gir alle private kunder 14 dager full returrett. Dette betyr at du kan heve kjøpet ved å returnere varene til oss innen 14 dager regnet fra den dagen varene kom til deg. For at angreretten skal være gyldig, må varene returneres uskadet, ubrukt og i original emballasje. Dersom indre forsegling er brutt, gjelder ikke angrefristen. Det er ditt ansvar at varene du returnerer er forsvarlig pakket og ikke blir skadet under returen, derfor kan det lønne seg å sende det som rekommandert brev eller som pakke slik at sendingen kan spores.
Ved retur etter angrefristloven må du legge ved et utfylt angrefristskjema. Skjemaet kan du laste ned her. Du må selv betale fraktkostnaden ved retur etter angrerettloven.
Du velger selv om du vil ha refundert varekostnaden (det du faktisk betalte for varen) eller bytte i ny vare. Dersom du vil ha refusjon, må du oppgi kontonummer. Ridderhus henter ikke ut pakker sendt i postoppkrav. Vil du bytte til ny vare, må du gi beskjed før retur eller sende med lapp i returpakken om hva du vil ha i bytte.
Cancellation / Return / Exchange Policy
Dersom du får feil eller skadet vare, ta kontakt med oss via e-post på kontakt@ridderhus.no så snart som mulig og senest innen 14 dager fra du fikk varene. Ridderhus sender deg da returseddel og tar feil/skadede varer i retur kostnadsfritt og erstatter disse med riktig vare. Ved retur senere enn 14 dager etter mottak av varene, eller ved retur uten å først ha kontaktet Ridderhus, må kunden selv betale fraktkostnaden.
Dersom du skal returnere en vare på grunn av reklamasjon betaler Ridderhus frakten, men kun
dersom du kontakter oss på forhånd for å få tilsendt returetikett. Alle varer skal returneres i
originalemballasjen og i samme tilstand som da du fikk dem. Det er ditt ansvar at varene du
returnerer er forsvarlig pakket og ikke blir skadet under returen.
Ved bestilling i nettbutikken har du akseptert disse vilkårene. I tillegg gjelder
Forbrukertilsynet sine standardvilkår for netthandel.
Disse vilkårene gir deg ikke dårligere rettigheter enn norsk lov.